Jeszcze do niedawna Social Media kojarzyły się głownie ze sposobem na spędzanie wolnego czasu i z rozrywką dla dzieci i młodzieży – udostępnianiem zdjęć z życia codziennego lub podróży, dzieleniem się swoimi poglądami, myślami, cytatami, komunikacją ze znajomymi.
Dziś coraz częściej media społecznościowe wykorzystywane są przez osoby prywatne do zarabiania, a firmy w celu promowania swojej marki i pozyskiwania nowych klientów. Wielu przedsiębiorców zrezygnowało nawet ze strony internetowej na rzecz Facebooka, Instagrama, Twittera lub Linkedina! To właśnie w mediach społecznościowych obecni są aktualnie potencjalni klienci i promotorzy Twojej marki. Grunt, to tylko do nich dotrzeć!
Budowanie profilu idealnego odbiorcy, targetowanie reklam, docieranie z ofertą do potencjalnych klientów
Social Media są ogromną siłą, wie o tym dobrze każdy, kto za ich pośrednictwem odniósł sukces i zwiększył wyniki finansowe swojej firmy. Dzięki korzystaniu z Social Mediów możesz dotrzeć do potencjalnych klientów ze swoją ofertą produktów i usług. Jak to zrobić? Portale społecznościowe takie jak np. Facebook, czy Instagram oferują płatne reklamy, które możesz dowolnie targetować, a więc selekcjonować potencjalnych konsumentów w celu określenia docelowej grupy odbiorczej, która może być zainteresowana produktem lub usługą. Grupę tę powinieneś najpierw określić. Musisz poznać psychologiczny portret idealnego odbiorcy (osoby, kupującej Twoje produkty lub korzystającej z Twoich usług), a więc jego zainteresowania, potrzeby i oczekiwania. Taka wiedza pozwoli Ci lepiej przygotować swoją ofertę produktów lub usług i dostosować ją do. Portret idealnego odbiorcy to zbiór cech wspólnych wszystkich klientów (wiek, płeć, stan cywilny, zainteresowania, sytuacja ekonomiczna i rodzinna i zawodowa itd.). Pozwala on stworzyć ogólny opis idealnego klienta. Jest on przydatny szczególnie w działaniach marketingowych, które można opierać na tej wiedzy np. komunikacja z klientem w social mediach i wybór odpowiedniego języka, targetowanie reklam (określenie docelowej grupy odbiorczej przy ustawianiu reklam).
Możliwość wchodzenia w interakcje z Klientami i lepsze dostosowywanie oferty
Social Media to idealne miejsce dla firm do wchodzenia w interakcje z Klientem – poznawanie jego potrzeb i oczekiwań względem oferty, a także opinii na temat produktów i usług. Możesz np. w poście na Facebooku zapytać klientów, jakie produkty chcieliby zobaczyć w Twoim sklepie, albo usługi w Twoim salonie kosmetycznym, wypożyczalni samochodów itd.
Akcje promocyjne i konkursy – budowanie zainteresowania
W mediach społecznościowych możesz informować Klientów o trwających akcjach promocyjnych, rabatach i konkursach. Nie tylko pomaga to w sprzedaży, ale również pozytywnie wpływa na świadomość marki i interakcje ze stałymi i potencjalnymi Klientami. Poprzez wspólną zabawę możesz zyskać cenne leady i budzić pozytywne skojarzenia. Przecież każdy lubi otrzymywać nagrody!
Tworzenie społeczności wokół marki i zwiększanie świadomości
Zbudowana społeczność wokół marki to gwarancja stabilności Twojej firmy, jej rozwoju i zaufania. Dzięki wiernej grupie fanów firma może wchodzić z klientami w interakcje, testować nowe produkty i usługi, pytać o opinie, a także prosić o promowanie produktów i usług (np. poprzez oznaczanie ich w postach za pomocą hasztagów).
To tylko niektóre z argumentów na to, iż warto w firmie sięgnąć po najlepsze narzędzia marketingu – Social Media!