blog

Profil idealnego odbiorcy – jak działamy?

08.03
2020

Chcesz sprzedawać lepiej i docierać z ofertą do potencjalnych klientów? Poznaj profil idealnego odbiorcy!
Pewnie nie raz zastanawiałeś się, co zrobić, by z ofertą produktów lub usług trafić pod właściwy adres – czyli do potencjalnych klientów, a tym samym zwiększyć wyniki sprzedaży. Odpowiedź jest jedna – musisz poznać psychologiczny portret idealnego odbiorcy (osoby, kupującej Twoje produkty lub korzystającej z Twoich usług), a więc jego zainteresowania, potrzeby i oczekiwania. Taka wiedza pozwoli Ci lepiej przygotować swoją ofertę produktów lub usług i dostosować ją do nich. Na portret idealnego odbiorcy składa się zbiór cech wspólnych wszystkich klientów (wiek, płeć, stan cywilny, zainteresowania, sytuacja ekonomiczna i rodzinna i zawodowa itd.). Pozwala on stworzyć ogólny opis idealnego klienta. Jest on przydatny szczególnie w działaniach marketingowych, które można opierać na tej wiedzy np. komunikacja z klientem w social mediach i wybór odpowiedniego języka, targetowanie reklam (określenie docelowej grupy odbiorczej przy ustawianiu reklam).

Profil idealnego odbiorcy, jak działamy?

Jesteśmy świadomi, że stworzenie profilu idealnego odbiorcy nie należy do łatwych zadań, wymaga wielu przemyślanych działań. Dlatego postanowiliśmy wyjść naprzeciw wszystkim osobom, które chcą poznać potrzeby i oczekiwania swoich klientów i lepiej przygotować dla nich swoją ofertę. Co robimy?

  • Zbieramy opinie klientów o Twoich produktach i usługach.
  • Sprawdzamy ich potrzeby, oczekiwania i cechy w mediach społecznościowych.
  • Ustalamy cechy najbardziej zaangażowanych klientów.
  • Śledzimy opinie niezadowolonych klientów i sprawdzamy dlaczego takie są.
  • Grupujemy wszystkie pozyskane informacje w kategorie

Chcesz poznać idealny profil Twojego klienta? Zapraszamy do kontaktu i współpracy!

zobacz również

Jak dotrzeć z postami do nowych użytkowników na Instagramie?

Jak skutecznie budować markę na Linkedin?