blog

Jak promować wydarzenia na Facebooku?

25.03
2020

Na pewno nie raz organizowałeś jakiś event. Miałeś pomysł, atrakcyjny temat, wzięli udział ciekawi eksperci, ale przyszło mało osób? Zastanawiasz się dlaczego tak się stało? Przecież mówiłeś o nim znajomym, a przede wszystkim ogłaszałeś wydarzenie na Facebooku. Możliwe, że popełniłeś pewne błędy. Sprawdź jak uniknąć ich w przyszłości i skutecznie promować wydarzenie na tym portalu.

Media Społecznościowe są świetnym narzędziem marketingu, wie to zapewne każdy przedsiębiorca i twórca marki, któremu udało się odnieść sukces w tej przestrzeni Internetu. Pomagają w budowaniu świadomości marki, trafianiu z ofertą produktów lub usług do potencjalnych klientów, pozyskiwaniu nowych stałych klientów, tworzeniu społeczności zgromadzonej wokół marki, ale to nie wszystko. Za pośrednictwem Social Mediów można również skutecznie promować różnego rodzaju wydarzenia. Jeśli chcesz, aby event, który organizujesz cieszył się dużym zainteresowaniem, powinieneś poznać tajniki profesjonalnej promocji na Facebooku.

Stwórz wydarzenie

Przede wszystkim na początku powinieneś stworzyć wydarzenie z pozycji Twojego fanpage’a. Jak to zrobić?

  • Wejdź w zakładkę „Oferta, wydarzenie” w górnej części strony, następnie „wydarzenie” i „utwórz wydarzenie”.
  • Dodaj zdjęcie lub profesjonalną grafikę wraz z najważniejszymi informacjami o wydarzeniu – nazwa, miejsce, dokładna data wraz z godziną. Warto już na tym etapie przyciągnąć uwagę odbiorcy chwytliwym hasłem wraz z zachętą do zapoznania się z informacjami na temat wydarzenia.
  • Możesz utworzyć również wydarzenie płatne, w którym zamieścisz link do zakupu biletów.
  • Opublikuj wydarzenie na swojej tablicy, zaproś znajomych do wzięcia udziału i poproś o udostępnianie.
  • Poinformuj o wydarzeniu na stronie internetowej i innych kanałach – Instagram, Twitter, Linkedin itp.
  • Poproś blogerów i osoby, które są wpływowe o promocję Twojego wydarzenia na swoich kanałach

 

Posty i hasztagi

Po stworzeniu wydarzenia i udostępnieniu go na różnych kanałach warto przejść do kolejnego kroku. Bardzo skuteczną formą promocji eventu na Facebooku są posty i posty sponsorowane. Za ich pomocą możesz zwiększyć zasięg, zainteresowanie wydarzeniem i liczbę zapisów na nie. Posty powinny być przemyślane, pomysłowe, zachęcające do czytania i udziału w proponowanym przez Ciebie wydarzeniu. Możesz stworzyć ciekawą, przykuwającą wzrok grafikę, ankietę lub filmik. W treści pamiętaj o zadawaniu pytań angażujących Twoich odbiorców i używaniu hasztagów, dzięki którym dotrzesz do kolejnych osób. Możesz stworzyć również własne unikalne hasztagi, które będą kojarzyły się z Tobą i Twoim wydarzeniem. Pamiętaj, żeby sprawdzić, czy wymyślone przez Ciebie hasztagi są wolne i łatwe do zapamiętania.

Oznaczanie wydarzenia w postach

Pamiętaj również, aby w każdym poście udostępniać link do swojego wydarzenia. Dzięki temu skierujesz bezpośrednio na nie ruch. Samo wspomnienie o wydarzeniu w poście może być mało efektywne i Twoi odbiorcy mogą mieć problem z odnalezieniem linku do niego. Facebook wychodzi naprzeciw z płatnymi możliwościami promocji (posty sponsorowane). Dzięki nim możesz trafić z ofertą do szerokiego grona zainteresowanych osób, a pomoże Ci dodatkowo odpowiednie targetowanie Twoich reklam.

zobacz również

Jak pozyskać followersów na Instagramie?

Emotikony graficzne – historia, znaczenie, zastosowanie