blog

Wskaźnik zaangażowania na Instagramie

25.02
2020

Wskaźnik zaangażowania na Instagramie to stosunek liczby komentarzy i like’ów do liczby obserwujących. Mówi nam o tym, ilu obserwatorów konta reaguje na treści, które publikujemy. Im większy wskaźnik zaangażowania tym lepiej. Oznacza to, że duża liczba naszych followersów faktycznie interesuje się naszymi publikacjami (treściami, zdjęciami i tym co mamy im do przekazania), a nie przypadkowo zaobserwowała nasz profil.

Jak można sprawdzić wskaźnik zaangażowania na Instagramie?

Sposobów na sprawdzenie wskaźnika zaangażowania jest wiele. Jednym z najprostszych i najczęściej wykorzystywanych jest panel Instagrama – Insights. Korzystając z niego, możesz mieć również podgląd zaawansowanych analiz i wskaźników konta. Możesz sprawdzić tam zasięgi, jakie zdjęcia i relacje najlepiej konwertowały, w jakie dni i godziny było największe zainteresowanie Twoim kontem i kiedy najlepiej publikować oraz wiele innych bardziej szczegółowych informacji. Aby zmierzyć wskaźnik zainteresowania, najlepiej wykorzystać dwie aplikacje: Phlanx – należy podać nazwę konta na Instagramie i chwilę poczekać. Kolejna to HypeAuditor – dostarcza bardziej rozbudowanych statystyk, dane pobiera również z kont prywatnych, niebiznesowych.

Skala wskaźnika zainteresowania:

  • Poniżej 3% – bardzo słaby wskaźnik zainteresowania
  • 3%-5% – niewielki wskaźnik zainteresowania
  • Powyżej 6%- bardzo dobry wskaźnik zaangażowania

Na wskaźnik zainteresowania składa się przede wszystkim jakoś Twojego contentu (zdjęć i treści, które przygotowujesz), to jak bardzo jesteś zaangażowany (wchodzenie z odbiorcami w interakcje, budowanie relacji, podtrzymywanie relacji), Twoja aktywność (regularność publikacji postów, Instagram Stories ).

Wskaźnik zainteresowania pozwala sprawdzić to, jak bardzo silna jest relacja pomiędzy twórcą (Instagramem),a jego odbiorcami (followersami).

Jak go poprawiamy?

Nie masz pomysłu na to, jak poprawić wskaźnik zainteresowania na Twoim Instagramie? Powierz swoje konto specjalistom! W IcomSocial zajmiemy się profesjonalnie Twoim kontem i poprawimy zaangażowanie na Twoim koncie. Pomożemy Ci:

  • stworzyć interesujący content,
  • zbudować trwałe relacje z Twoimi followersami,
  • utrzymać te relacje,
  • zwiększyć Twoją aktywność i aktywność Twoich działań.

Wszystkie te czynności wpływają na poprawę wskaźnika zaangażowania na Twoim koncie. Zainteresowany? Zapraszamy do kontaktu!

zobacz również

Jak dotrzeć z postami do nowych użytkowników na Instagramie?

Jak skutecznie budować markę na Linkedin?