blog

Jak można zastosować Linkedin w firmie?

25.02
2020

Linkedin to międzynarodowy serwis społecznościowy i największa baza zrzeszająca specjalistów i profesjonalistów ze wszystkich branży. Obecnie liczy około 500 mln osób. Serwis specjalizuje się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Wielkim powodzeniem cieszy się sektor B2B. Linkedin wykorzystywany jest przez specjalistów ds. sprzedaży do monitorowania i analizowania aktywności potencjalnych klientów i zdobywania cennej wiedzy, którą można później wykorzystać w budowaniu relacji zawodowych.

Dobry profil na Linkedinie powinien zawierać rekomendacje, dzięki którym profil wygląda wiarygodnie i zachęca pracodawców lub potencjalnych partnerów biznesowych do kontaktu. Profesjonalny profil na Linkedin powinien mieć również szeroką bazę kontaktów. Linkedin aktualnie jest głównym miejscem, w którym rekruterzy wyszukują potencjalnych pracowników, partnerów biznesowych, a także nawiązuje się istotne relacje zawodowe.

Sama obecność w tej przestrzeni nie wystarcza, aby profil cieszył się zainteresowaniem, musi być dobrze i systematycznie prowadzony według zasad, które trzeba poznać. Dzięki właściwie prowadzonemu profilowi można zachęcić potencjalnych klientów, kontrahentów, partnerów i pracodawców do kontaktu i wzmocnić swoją pozycję w środowisku biznesowym. Linkedin to również narzędzie, które pozytywnie wpływa na pozycjonowanie profilu firmowego, zwiększając tym samym pozycję w rankingu wyszukiwań Google.

Co należy zrobić, by móc wykorzystać to narzędzie w firmie?

  • Zbudować profesjonalny wizerunek Twojej firmy
  • Nawiązać ciekawe kontakty biznesowe
  • Publikować kreatywne i profesjonalne posty
  • Stworzyć estetyczną oprawę graficzną
  • Wyznaczyć grupę docelową
  • Przeanalizować aktywność wokół Twojej marki i poprawić jej wyniki
  • Stworzyć kampanię Linkedin Ads
  • Wykorzystać profil do pozycjonowania
  • Nie wiesz jak sam to zrobić? Powierz swojego Linkedina w ręce specjalistów!
zobacz również

Jak dotrzeć z postami do nowych użytkowników na Instagramie?

Jak skutecznie budować markę na Linkedin?