Pinterest to serwis społecznościowy, który opiera się na tematycznym segregowaniu materiałów wizualnych (zdjęć, grafik, obrazów), które następnie są przypinane w tematycznie sporządzane tablice. Ogromnym plusem tego medium jest możliwość publikowania zgromadzonych elementów wizualnych w jednym miejscu. Pinterest stanowi źródło inspiracji dla fotografów, architektów, grafików, projektantów oraz innych specjalistów rozmaitych branży designerskich.
Pewnie zastanawiasz się, jak można zastosować Pinterest w firmie? Profesjonalnie prowadzone konto na Pintereście z ogromną bazą zdjęć może naprawdę robić wrażenie na Twoich potencjalnych klientach, kontrahentach i partnerach biznesowych. Niezwykle istotne jest ustawienie konta biznesowego, dzięki któremu można zyskać dostęp do narzędzi analitycznych, które pomogą zbadać, kto jest Twoim odbiorcą, a także stworzyć przemyślaną strategię marketingową. Najważniejsze w prowadzeniu profesjonalnego konta, jest znajomość zasad funkcjonowania tego medium, a także panujących tam trendów.
Ta wiedza pomaga dotrzeć z ofertą produktów i usług do zainteresowanych osób. Pinterest może służyć również pozycjonowaniu, dzięki czemu zwiększy się Twoja pozycja w rankingu wyszukiwań Google. Pinterest pozwala Ci wejść w interakcje z Twoimi klientami, poznać ich potrzeby i oczekiwania. Dzięki promowanym pinom i targetowanie reklam, możesz trafić do dużej grupy zainteresowanych odbiorców. Według statystyk liczba użytkowników
Pinterest na świecie wynosi aż 70 milionów! W tej przestrzeni możesz dodawać komentarze do plików udostępnianych, udostępniać materiały wizualne, udostępniać swoje kolekcje na innych kanałach np. Twitter czy Facebook. Masz swoją firmę, a nie masz jeszcze konta na Pinterest? A może masz już je od wielu lat, ale nie wiesz jak profesjonalnie je prowadzić? Powierz swoje konto specjalistom! Skuteczne prowadzenie profilu na Pinterest, wymaga znajomości specyfiki tego medium, trendów tam panujących, a także umiejętności zbudowania profesjonalnego contentu. To dobra przestrzeń, by wypromować swoją markę i produkty i dotrzeć z nimi do potencjalnych klientów.