blog

Prowadzisz konto na Instagramie? Poznaj najważniejsze darmowe narzędzia!

23.11
2020

Chcesz, aby Twoje konto na Instagramie wyróżniało się oryginalnym, przemyślanym i atrakcyjnym contentem, a także lepiej sprzedawało? Pomogą Ci w tym darmowe narzędzia. Sprawdź jakie!

 

Edycja zdjęć

Zdecydowanie głównym wyznacznikiem Instagrama są zdjęcia i to na nich w pierwszej kolejności skupiają się odbiorcy. Warto zadbać o ich spójną kolorystykę, oryginalność i wysoką estetykę. Możesz to osiągnąć dzięki kilku darmowym aplikacjom na telefon.

  1. VSCO
    To aktualnie jedna z najpopularniejszych darmowych aplikacji służących do edytowania zdjęć na Instagram. Udostępnia ona kilka darmowych filtrów z możliwością rozszerzenia o dodatkowe, płatne presety. W zestawie można znaleźć filtry portretowe, a także czarno-białe. W tracie edycji zdjęć istnieje możliwość regulowania natężenia kolorów, ostrości, gradacji i innych ustawień presetu. Ogromny wybór gotowych ustawień zarówno darmowych, jak i płatnych pomoże Ci odmienić Twoje zdjęcia o 180 stopni i wyróżnić się spośród wielu kont na IG!
  2. Afterlight
    To kolejna darmowa aplikacja do obróbki zdjęć, która cechuje się dużą intuicyjnością obsługi. Zawiera 74 gotowych filtrów, 78 tekstur oraz 128 ramek, które zdecydowanie uświetnią Twoje fotografie! Aplikacja dostępna jest na urządzeniach z systemem Android, Windows oraz IOS.
  3. Snapseed
    Jeśli nie korzystałeś jeszcze z tej aplikacji, to koniecznie ją zainstaluj! Jest to narzędzie, które umożliwia dodawanie efektów do konkretnego obiektu na zdjęciu za pomocą funkcji pędzla. Pozwoli on udoskonalić każdy detal fotografii i wzbudzić zainteresowanie Twoich odbiorców! Aplikacja dostępna jest na urządzeniach z systemem Android i IOS.

Możesz też sięgnąć po bardziej zaawansowane, płatne narzędzia do obróbki zdjęć – Adobe Photoshop i Adobe Lightroom.

 

Przygotowywanie i planowanie treści

  1. Dobre treści, to obok zdjęć drugi najważniejszy aspekt wartościowego contentu. Powinny być one przemyślane i istotne dla odbiorców, np. inspirujące i motywujące, a także publikowane regularnie. Warto przygotowywać je z wyprzedzeniem czasu i mieć zaplanowane na konkretny dzień. W planowaniu ich pomogą Ci takie narzędzia, jak arkusz Google Sheets. Dokument można podzielić na miesiące, tygodnie i dni i w odpowiednie zakładki powpisywać treści na dany dzień.
  2. Kolejnym narzędziem ułatwiającym planowanie treści jest popularna platforma Hootsuite. Pozwala ona szczegółowo zaplanować publikację postów z dowolnym wyprzedzeniem. Warto zaznaczyć, że wersja podstawowa aplikacji jest darmowa, zaś plany pro kosztują od 9,99 dolarów za miesiąc.
  3. Later to kolejne istotne narzędzie, które również świetnie sprawdzi się w planowaniu i zarządzaniu treściami na IG. To, co je wyróżnia to zdecydowanie możliwość wyszukiwania i udostępniania treści przygotowanych przez użytkowników w związku z konkretnym tagiem.
zobacz również

Influencer marketing – co to takiego i jakie korzyści przynosi firmom?

Co to jest brief reklamowy i jak skutecznie go napisać?