blog

Poznaj Minds portal społecznościowy

05.03
2020

Firma Minds powstała z inicjatywy Billa Ottmana, nowojorskiego przedsiębiorcy i aktywisty działającego na rzecz wolności słowa. Cel jaki od początku mu przyświecał to stworzenie internetowego medium wolnego od cenzury i stroniącego od jakiejkolwiek inwigilacji jego użytkowników.
Portal społecznościowy Minds został uruchomiony w 2015 roku i od tego czasu nieustannie się rozwija. W czerwcu 2017 roku firma zebrała w drodze zbiórki crowdfundingowej milion dolarów w rekordowym tempie w historii tej formy pozyskiwania funduszy przez internet.


To co wyróżnia Minds na tle innych portali społecznościowych to system nagradzania aktywności użytkowników działający w technologii blockchain. Jest on zintegrowany z kryptowalutą Ethereum.

Obecnie na Minds zarejestrowanych jest ponad 1 250 000 użytkowników. Portal został zauważony przez magazyny takie jak Forbes, Business Insider i VentureBeat. Według nich może w najbliższej przyszłości być poważnym konkurentem dla Facebooka. Integracja Minds z kryptowalutą Ethereum była szeroko komentowana w mediach opisujących świat e-walut, np. w Bitcoin Magazine, Cointelegraph czy Cryptobriefing.

Jak działa portal Minds

Portal Minds umożliwia użytkownikowi stworzenie licznej bazy swoich subskrybentów szybciej niż ma to miejsce na Facebooku i Twitterze głównie dzięki opcji “Boost”.

Za każdą treść dodaną na ścianie/wallu na swoim profilu użytkownik otrzymuje punkty.Na koniec każdego dnia następuje podliczenie procentowe udziału każdego użytkownika w ogólnej liczbie treści dodanych w tym dniu na Minds. W zależności od tego jaki był udział użytkownika w liczbie ogółem dodanych treści naliczone mu zostają tzw. tokeny.Można je wymienić na unikalne wyświetlenia wybranego przez siebie posta lub gromadzić je ponieważ można je również spieniężyć wymieniając je na kryptowalutę na giełdzie internetowej.

Sposób ich wykorzystania zależy wyłącznie od użytkownika. 1 token = 1 000 wyświetleń.Przykładowo- mając 5 tokenów na koncie można wszystkie je użyć do promocji wybranego przez siebie posta ze swojego wallu/ściany.Po wybraniu opcji “Boost” post taki trafia na główną ścianę widoczną przez wszystkich zalogowanych użytkowników.oraz do specjalnej sekcji “Boostfeed”.

Znajduje się tam do momentu gdy zostanie obejrzany 5 000 razy. Tokeny można również zakupić. Dzięki funkcji “Boost” nawet użytkownik startujący od zera i nie mający środków finansowych na promocję ma szansę zostać zauważony jeśli aktywnie wykorzystuje zdobyte przez siebie tokeny do promowania treści umieszczanych na swoim kanale.

zobacz również

Jak dotrzeć z postami do nowych użytkowników na Instagramie?

Jak skutecznie budować markę na Linkedin?