blog

Największe trendy w Social Media w 2020 roku!

15.07
2020

Social Media, choć już od wielu lat stanowią istotny aspekt milionów ludzi na całym świecie, ciągle się rozwijają i dają się zaskoczyć czymś zupełnie nowym. Osoby, które na co dzień wykorzystują media społecznościowe w celach zarobkowych, tj. marketerzy, influencerzy doskonale znają nowości, jakie pojawiają się w tej wirtualnej przestrzeni. A czy Ty zdążyłeś już poznać największe trendy w mediach społecznościowych w 2020 roku? Jeśli nie, to koniecznie sprawdź nasz artykuł!

 

Dlaczego warto znać największe trendy w świecie Social Mediów?

Doskonała znajomość mediów społecznościowych, a więc też wszelkich pojawiających się w nich nowości jest szczególnie ważna w przypadku osób, szukających pracy w przestrzeni Internetu, a także wszystkich osób, które pragną rozwinąć firmę, dotrzeć z usługą lub produktem do nowych klientów, zwiększyć sprzedaż i zainteresowanie marką. Tak, jak w  świecie realnym obecne są pewne trendy np. w świecie mody, technologii, tak samo w przestrzeni wirtualnej. Warto je poznać, by móc osiągnąć sukces w Internecie!

 

Mocna pozycja video

Dotychczas największe zainteresowanie na portalach społecznościowych wzbudzał dobrej jakości, kreatywny obraz (zdjęcie lub grafika) w połączeniu z angażującym tekstem. Oczywiście nadal odgrywa dużą rolę, czego przykładem są kampanie reklamowe znanych marek na Instagramie, czy Facebooku. Jednakże coraz większe znaczenie zaczyna mieć video, które generuje wielokrotnie większy ruch. Użytkownicy obu wyżej wymienionych portali zaczynają czuć przesyt, w związku z ogromnymi ilościami pojawiających się tam zdjęć i treści.  Na Instagramie nawet najlepszej jakości, kreatywne zdjęcia przestają powoli budzić taki zachwyt, jak jeszcze kilka lat temu. Content video (video vlogi, Tik Tok, relacje live, zwykłe filmiki)  niesie ze sobą zupełnie nowy przekaz i wprowadza świeżość do świata mediów społecznościowych. Tu nie ma miejsca na filtry, przemyślane i wcześniej zaplanowane treści. Jest większa autentyczność, bowiem jest się tu i teraz, mówi z głowy i wchodzi w bezpośredni kontakt z widzem na żywo. Coraz więcej firm sięga również po tę formę kreowania wizerunku marki, chętnie nagrywa krótkie filmiki uwydatniające dany produkt, jego zalety i wady. Facebook Watch, transmisje na żywo na Linkedin, czy Instagramie są coraz bardziej rozwijane i chętnie biorą w nich udział odbiorcy. Warto podkreślić, że algorytm Instagrama i Facebooka chętnie promuje video treści.

 

Tik Tok

Coraz bardziej popularna i rozwijana szczególnie wśród nastolatków na całym świecie jest chińska aplikacja Tik Tok.  Generuje ogromne zainteresowanie w wirtualnej przestrzeni. Choć początkowo nie traktowano jej na poważnie, teraz absolutnie podbija Internet, a także ma realny wpływ na rozwój poszczególnych osób i marek i ich pozycji w Internecie.  Aktualnie, korzysta z niej 1,5 miliarda użytkowników, z czego większość z nich to osoby z pokolenia Z. Oczywiście korzystają z niej również osoby starsze. Na Tik Toku można znaleźć takie marki, jak: Eobuwie, Red Bull, X-kom i wiele innych. 

 

Wiarygodny influencer marketing

To, że jedną z najskuteczniejszych form marketingu, jest influence marketing wiadomo nie od dziś. Marki ubiegają się o względy znanych i wpływowych na Instagramie osób. Oczywiście, aby jednak kampania z udziałem influencera przyniosła korzyści, musi być ona przemyślana, zorganizowana i zaplanowana. W 2020 roku coraz większą rolę zaczyna odgrywać wiarygodny influencer. Nikt nie bierze już na poważnie osób, które mają tysiące obserwatorów, lajków i komentarzy. Te liczby przestają mieć znaczenie, gdyż mogą być sztucznie wygenerowane. Najważniejszy jest wskaźnik zaangażowania na danym  koncie, a także to, czy jego odbiorcy mogą być potencjalnymi klientami marki, która stara się o współpracę.

 

Autentyczność

Aktualnie coraz większe znaczenie w mediach społecznościowych zaczyna mieć autentyczność. Internauci mają już dosyć wyidealizowanego świata, sztucznych treści, idealnych zdjęć i postaci. Zarówno na profilach marek, jak i influencerów szukają naturalności i wiarygodności. Chcą widzieć ich życie i prace na co dzień.

 

Nowe trendy w grafice

W 2020 roku powoli zaczyna się odchodzić od rzucających się w oczy, kolorowych grafik reklamowych, a stawia na minimalizm. Coraz bardziej popularne są delikatne, stonowane i nienachalne kolory i treści. Stawia się na proste, pogrubione czcionki, a także płynne linie. W fotografii zaczyna królować wiarygodność i naturalność.

zobacz również

Jak dotrzeć z postami do nowych użytkowników na Instagramie?

Jak skutecznie budować markę na Linkedin?