Linkedin to międzynarodowy serwis społecznościowy dla profesjonalistów, specjalizujący się w nawiązywaniu kontaktów zawodowo-biznesowych. Zrzesza osoby, które poszukują pracy lub pracowników, klientów, partnerów biznesowych lub po prostu chcą zbudować sieć kontaktów. Jest to miejsce, w którym użytkownicy dzielą się swoją cenną wiedzą i doświadczeniem, budują swój autorytet, a także chwalą się swoimi sukcesami.
Szacuje się, że z Linkedin korzysta już ponad 2 mln użytkowników, a z każdym dniem jego popularność rośnie i przybywa nowych użytkowników. Oczywiście nadal to mniej w porównaniu do Facebooka, który nadal króluje w rankingach! Pomimo to, jest to sieć, która ma ogromny potencjał i dostarcza bardzo wiele korzyści, dlatego warto rozważyć tam swoją obecność.
Co to jest marka osobista i dlaczego warto ją budować?
Personal branding opiera się na budowaniu własnej marki, poprzez efektowne zarządzanie swoim własnym wizerunkiem. Należy zaznaczyć, że wszystkie działania muszą być bardzo dobrze przemyślane i świadome. Warto rozpocząć je od autoanalizy, planu i konkretnej strategii. Następnie warto określić cele marki i zdefiniować kanały komunikacji. Osoba lub marka przekazując konkretne informacje na różnych nośnikach, np. portalach społecznościowych, oczekuje określonych reakcji ze strony danej grupy odbiorców. Najwięcej o personal brandingu słyszy się w odniesieniu do osób, które działają w branży rozrywkowej, usługowej i politycznej. Kształtowanie wizerunku jest bardzo ważnym, a wręcz niezbędnym elementem promocji w przestrzeni Internetu, a w tym w mediach społecznościowych. Personal branding gwarantuje rozpoznawalność osobistej marki na szeroką skalę, a także wzmocnienie jej na rynku, co przekłada się na zbudowanie zaufania wśród odbiorców i wyniki sprzedażowe. Dzięki mocnej marce, o wiele łatwiej nawiązywać relacje biznesowe.
Linkedin – przestrzeń kreowania swojej własnej marki
Linkedin, tak jak już wyżej wspomnieliśmy, jest doskonałą przestrzenią do kreowania własnej marki. Aby skutecznie to robić, warto zacząć swoje działania na tym kanale od uzupełnienia profilu o wszystkie istotne informacje (doświadczenie, wykształcenie, ukończone kursy, zainteresowania, klientów i partnerów biznesowych). Istotnym elementem jest wysokiej jakości zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle. Jako cover photo warto wykorzystać grafikę, która zawiera dane kontaktowe lub informacje o Twoich usługach, zaletach Twoich usług itp. Po stworzeniu profesjonalnego profilu warto rozpocząć dalsze działania personal brandingowe od stworzenia eksperckich i angażujących publikacji, skłaniających do myślenia, dyskusji oraz motywujących do działania. Warto publikować artykuły i wpisy związane z branżą, którą reprezentujemy, a w której chcemy budować swoją markę. Kolejnym istotnym aspektem jest budowanie sieci kontaktów, nawiązywanie relacji oraz otaczanie się ludźmi ze swojej branży. Na początku swoich działań na Linkedin, warto skorzystać z funkcji odkrywania osób, które możemy znać.