Prowadzisz swoje prywatne lub firmowe konto na Instagramie, dbasz o wysokiej jakości zdjęcia i treści, a nadal trudno dotrzeć Ci do nowych użytkowników? Niestety profesjonalnie prowadzone konto, to za mało. Aby osiągnąć sukces na Instagramie, nie tylko należy wyróżniać się na tle innych kont atrakcyjnym contentem, ale również pozwolić im się znaleźć! Jak to zrobić? Sprawdź nasz artykuł!
Hashtagi!
O hashtagach pisaliśmy już niejednokrotnie (https://icomsocial.pl/blog/hasztagi-co-to-jest-jak-uzywac-ich-w-social-media/). Pełnią one bardzo istotne funkcje w promowaniu profilu i docieraniu do nowych odbiorców. Jednak należy wiedzieć, jak ich poprawnie używać. Hashtagi zostały stworzone w celu uporządkowania tematycznego treści wrzucanych na Instagramie przez jego użytkowników. Pozwalają one znaleźć interesujacy Cię content. Jakie powinny być prawidłowe hashtagi? Przede wszystkim:
- dopasowane do tematyki Twojego posta – zdjęcie przedstawiające modową stylizację powinno być opisane hashtagami związanymi z modą, np. #fashion, #outfits, #lookoftheday. Jeśli do takiego posta dodasz hasztagi np. związane z gotowaniem, to prawdopodobnie nie zostanie zauważone przez osoby szukające np. przepisów kulinarnych.
- nie za duże – wiele osób popełnia niestety błąd, stosując najbardziej popularne hashtagi, np. o zasięgu 1000000 lub większym. Jest to bardzo popularna praktyka, jednak mało skuteczna. Dlaczego? Przede wszystkim liczba użytkowników, którzy zdecydowali się zastosować ten hashtag pod swoim zdjęciem, jest tak ogromna, że Twoje zdjęcie z pewnością zginie wśród nich i pozostanie niezauważone. Maksymalny zasięg hasztagów powinien być dostosowany do wielkości Twojego konta i poziomu zaangażownaia odbiorców. Wówczas mogą być to hashtagi o wielkości 10, 100 lub 250k. Warto cały czas testować i wyciągać wnioski.
- nie powinny być odmieniane – jeśli wykorzystujesz hashtagi w środku zdania, musisz pamiętać, aby ich nie odmieniać, gdyż odmieniony hasztag może mieć bardzo małe zasięgi, a Twój post nie zostanie zauważony.
- Nie powinny być zbanowane – stosowanie zbanowanych hashtagów typu #books, czy też #instamood prowadzi do tego, że post nie wyświetla się użytkownikom, którzy nie obserwują Twojego profilu, a ponadto ich stosowanie może doprowadzić do shadowbana, o którym pisaliśmy w tym artykule: (https://icomsocial.pl/blog/co-to-jest-shadowban-na-instagramie-jak-dziala/)
Tagowanie i dodawanie lokalizacji do zdjęcia
Tagowanie, czyli oznaczanie innych kont w treści posta lub na zdjęciu sprawia, że o istneniu Twojego konta mogą dowiedzieć się duże marki np. ubrań, kosmetyków, różnych akcesoriów i mogą dodać Twoje oznaczone zdjęcie na swojej tablicy. Taka praktyki pozwala dotrzeć z postem do ogromnej liczby nowych użytkowników. Dodawanie lokalizacji do zdjęcia według badań Sprout Social może zwiększyć zaangażowanie obserwatorów nawet o 79%. Warto spróbować!
Konta repostujące
Konta repostujące to konta, które nie tworzą własnego contentu, a korzystają ze zdjęć udostępnianych przez inne profile. Można to porównać do pozycjonowania stron lub prowadzenia bloga, co ma na celu poszerzenie grona odbiorców. Repostowanie zdjęć przez duże profile jest darmową, a co istotne skuteczną reklamą Twojego konta. Skuteczność takich działań jest ogromna i może pomóc Ci wypromować Twój profil.