blog

Czym jest kampania Allegro Ads i jakie daje korzyści?

01.02
2021

Allegro Ads to narzędzie udostępniane swoim użytkownikom przez portal Allegro. Umożliwia sprzedającemu dotarcie ze swoją ofertą do tych osób odwiedzających Allegro, które potencjalnie mogą być nią zainteresowane. Po uruchomieniu kampanii Twoje reklamy będą wyświetlane w popularnych miejscach portalu Allegro. Zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i w aplikacjach mobilnych. Co niezwykle istotne, oferta promowana poprzez Allegro Ads wyświetla się przed ofertami sprzedawców, którzy nie korzystają z tej możliwości.

Gdzie konkretnie może pojawić się Twoja reklama?

  1. Wśród innych sponsorowanych ofert tej samej kategorii.
  2. Wyniki wyszukiwania. Oferty sprzedawców, którzy uruchomili kampanię Allegro Ads wyświetlają się zarówno na dwóch pierwszych, jak i na dwóch ostatnich miejscach na liście wyników. Oprócz tego możliwe jest umieszczenie pojedynczej oferty wśród innych.
  3. Na lewo od listy z wynikami wyszukiwania, poniżej filtrów.

Oferty, które są widoczne na jednej z pierwszych pozycji, są najczęściej klikane na portalu Allegro. Efektem tych kliknięć jest ponad 20% transakcji, do jakich tu dochodzi. Jak widać warto jest zainteresować się możliwością uruchomienia własnej kampanii Allegro Ads. Obowiązującym tutaj modelem jest PPC. To skrót angielskiej nazwy, po polsku oznacza ona opłatę za kliknięcie. Płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik portalu kliknie w Twoją reklamę i zostanie przekierowany na podstronę zawierającą opis produktu. Nie musisz dysponować wysokim budżetem, aby uruchomić kampanię. Do jej rozpoczęcia wystarczą 3 złote dziennie. Możesz zająć się tym samodzielnie lub powierzyć prowadzenie działań marketingowych specjalistom.

Co możesz zyskać korzystając z Allegro Ads?

  1. Dzięki temu, że Twoja oferta będzie lepiej widoczna, będzie częściej klikana. Im więcej osób kliknie w reklamę, tym większej ilości zamówień możesz się spodziewać. Dzięki Allegro Ads wzrasta sprzedaż.
  2. Ilość osób aktywnie korzystających z możliwości, jakie daje portal Allegro, jest naprawdę duża. W związku z tym każda nowo dodana oferta początkowo nie jest dobrze widoczna. Dzięki uruchomieniu kampanii Allegro Ads taka oferta może od razu trafić do wielu osób. Nie trzeba więc wcale długo czekać na pierwsze efekty podjętych działań. Pojawią się one praktycznie od razu.
  3. Kampania może być również potraktowana jako sposób badania zainteresowań konsumentów. Dzięki niej będzie Ci łatwiej ustalić, kto należy do grupy docelowej, jeżeli chodzi o oferowane przez Ciebie produkty. Będzie to przydatna wiedza, gdy w przyszłości podejmiesz kolejne działania związane z marketingiem internetowym.
  4. Dzięki Allegro Ads Twoja aukcja będzie długo utrzymywać się na jednej z najwyższych pozycji. Poza tym dzięki uruchomieniu kampanii zyskujesz też lepszą pozycję na liście wyszukiwania Google. Nikogo nie trzeba chyba przekonywać do tego, jak ważne jest to, aby być tam dobrze widocznym.
  5. Inwestując w prowadzenie kampanii Allegro Ads zwiększasz rozpoznawalność swojej marki, co z czasem przyniesie pozytywne efekty.
  6. Model rozliczeń jest bardzo korzystny dla sprzedawców. PPC czyli pay per click oznacza, że płacisz tylko i wyłącznie za dokonane w sposób prawidłowy kliknięcie w Twoją reklamę, które powoduje przekierowanie do podstrony z opisem produktu. Warto też wspomnieć o tym, że Allegro podobnie jak Google dba o to, aby wykrywać próby oszustw polegające na generowaniu sztucznych kliknięć.
zobacz również

Makro zdjęcia – co to jest, jak powstają, jak można je wykorzystać?

Trendy w mediach społecznościowych na 2021