blog

Jak dobrze prowadzić fanpage’a w 2020 roku? Poznaj 5 skutecznych sposobów!

30.03
2020

Masz konto firmowe na Facebooku i zastanawiasz się jak je dobrze poprowadzić w 2020 roku? Poznaj 5 skutecznych sposobów, które pomogą Ci zwiększyć zasięgi Twoich postów, a w efekcie zyskać nowych klientów!

 

1.Profesjonalny content

Atrakcyjny content to podstawa dobrego marketingu na Facebooku. Nie wystarczy tylko publikować treści, trzeba przede wszystkim zadbać o ich jakość. Dobre treści to takie, które są kreatywne, angażują odbiorców do działania (zostawienia komentarza, polubienia profilu i związania się z Twoją marką na dłużej). Powinny być one również różnorodne. Powtarzające się takie same teksty są traktowane przez odbiorców jako spam, dlatego warto zadbać o oryginalność każdego postu. Możesz wcielić się w rolę eksperta i udzielać porad, tworzyć ankiety i konkursy, badać potrzeby Twoich klientów, zadawać pytania. Dobry content to nie tylko wysokiej jakości treści, ale również ciekawe pliki graficzne, video, zdjęcia. Zadbaj, aby były spójne z tekstem, estetyczne i przykuwały wzrok odbiorców. Kolejnym kluczowym elementem jest systematyczność publikacji. Aby odbiorcy nie przestawali interesować się Twoim profilem, powinni mieć dostarczany content systematycznie. Zaleca się publikowanie co 2-3 dni. Wtedy możesz mieć pewność, że utrzymasz uwagę swoich odbiorców i zachęcisz ich do interakcji.

 

 

2. Budowanie relacji z użytkownikami i zaangażowania społeczności na Facebooku

Relacje są niezwykle istotne w rzeczywistości realnej, ale również wirtualnej. Należy pamiętać, iż Social Media powstały przede wszystkim z myślą o budowaniu więzi między użytkownikami, dzieleniu się życiem, dostarczaniu rozrywki i udzielaniu informacji. Dlatego budując swoją markę w tej przestrzeni, nie możesz zapominać o tych elementach. Jeśli będziesz angażować społeczność, udzielać ważnych porad, budować zaufanie, zyskasz o wiele więcej, niż przynieść mogłoby Ci ciągłe nawoływanie do zakupu Twoich produktów lub korzystania z usług. Budowanie relacji jest zazwyczaj dwukierunkowe – dając coś, otrzymujesz coś w zamian, a więc w tym przypadku zainteresowanie Twoich odbiorców. Ponadto możesz dowiedzieć się od nich jakie są ich preferencje odnośnie do produktów i usług, co chcieliby zobaczyć w Twojej ofercie.

 

 

3. Szybka obsługa klienta

Każdy Klient lubi być profesjonalnie i ekspresowo obsłużony. Sytuacja ma miejsce zarówno w przypadku bezpośredniego kontaktu „twarzą w twarz”, jak również w komunikacji pośredniej, która odbywa się za pośrednictwem Internetu. Media społecznościowe, w tym Facebook są bardzo często wykorzystywane przez potencjalnych klientów do komunikacji z obsługą sklepu. Dlatego powinieneś zadbać o to, by regularnie i szybko odpowiadać na wszystkie wiadomości prywatne i komentarze. Pomoże to nie tylko zwiększyć Twoją sprzedaż, ale zadbać o dobry wizerunek Twojej marli. Zignorowani klienci na pewno postarają się o to, by inne osoby dowiedziały się o lekceważącym podejściu firmy i zostawią negatywną opinię w Internecie.

 

 

4. Promocje i odpowiednie targetowanie

Social Media rządzą się swoimi prawami, jeśli chodzi o zasięgi postów. Z Facebooka korzysta 2,41 mld użytkowników na całym świecie (dane pochodzą z lipca 2019 roku). Przy tak ogromnej licznie kont i treści, ciężko jest przebić się z własnym contentem. Aby wyróżnić się spośród wielu profili, warto skorzystać z możliwości jakie daje Facebook. To płatne promocje, dzięki którym możesz dotrzeć ze swoimi treściami do dużej grupy odbiorców. W celu dotarcia do odpowiednich osób, czyli potencjalnych klientów warto skorzystać z opcji targetowanie reklam, a więc ustawienia cech, które posiadają Twoi klienci (wiek, płeć, zainteresowania itd.) Aby je poznać, stwórz profil idealnego odbiorcy (pisaliśmy o nim w tym artykule: https://icomsocial.pl/blog/profil-idealnego-odbiorcy-jak-dzialamy/).

 

 

5. Eksperymentowanie i analizy działań

W Social Mediach nie ma gotowych rozwiązań. Tak naprawdę trzeba nieustannie testować. Dla jednej marki największe zaangażowanie mogą przynieść posty sprzedażowe, dla innej contentowe. To, co sprawdzi się dla wypożyczalni samochodów, może być nieskuteczne dla salonu kosmetycznego. Bardzo ważne jest analizowanie skuteczności działań i wyciąganie wniosków. Pomocne mogą okazać się statystyki, do których mamy dostęp w ustawieniach na fanpage’u.

 

zobacz również

Jak pozyskać followersów na Instagramie?

Emotikony graficzne – historia, znaczenie, zastosowanie